Společnost AQUA SERVIS, a.s. ve spolupráci s vlastníkem vodovodu Obcí
Bolehošť zavádí novou službu pro své zákazníky – Dálkové odečty
vodoměrů (Smart metering). Na vodoměr je nasazen komunikační
modul, který posílá zpravidla 1× za den stav vodoměru přes radiovou síť
na dispečink do Rychnova nad Kněžnou. Stav vodoměru se dle vlastního
harmonogramu AQUA SERVIS, a.s. využívá jako podklad pro vyúčtování
(fakturaci) vodného.
Přístup k datům z vodoměru je po osazení komunikačního modulu EDC do
14-ti dnů bezplatně aktivován v Zákaznickém portálu MŮJ VODOMĚR.
Zákazník prostřednictvím tlačítka „Smart metering“ získá přístup
k datům o aktuální a historické spotřebě vody vybraného
odběrného místa.
Do zákaznického portálu MŮJ VODOMĚR se přistupuje
prostřednictvím. www.aquark.cz
Další službou jsou potom alarmové hlášky, které odběratel do
několika minut po jejich identifikaci obdrží prostřednictvím kontaktních
údajů (telefonní číslo, email), pokud je poskytl. Jedná
se o:
- havárií – pokud vodoměrem během půl hodiny proteče více jak
třetina jeho průtoku.
- únik vody – vodoměr se po dobu 24 hod. vůbec nezastaví
(protékající pojišťovací ventil u bojleru, protékající plovák
u záchodové nádržky, problém se spotřebičem, …)
V případě, že vodoměr odešle alarmovou hlášku „havárie“, je
odběratel současně telefonicky kontaktován pracovníkem AQUA SERVIS, a.s.,
zda alarmovou hlášku zaregistroval a provedl potřebnou kontrolu vnitřní
instalace.
K osazování modulů na vodoměry dochází napříč celým provozovaným
regionem dle vlastního harmonogramu a kapacitních možností.
Více o Smart Meteringu na https://www.aquark.cz/…art-metering.
Číst více